Boligselskabet - Ny Affaldsordning i Roskilde Kommune
Udgivet 31. januar 2022
Skrevet af hovedkontoret
I Roskilde Kommune starter den nye udvidet affaldsordning den 1. maj. Den nye ordning betyder, at beboere nu skal til at sortere I yderligere fraktioner.
Se bort fra Brev i E-boks fra kommunen
Allerede nu er forberedelserne i gang. Flere beboere har derfor modtaget et informationsbrev i e-Boks fra Roskilde Kommune om den nye affaldsordning. Brevet er rettet mod ejerboliger, og burde ikke have været sendt til jer. Vi beklager på kommunens vegne.
For beboere i en almen boligafdeling, er det afdelingens driftsleder, der i den kommende tid sammen med afdelingsbestyrelsen og kommunen finder den bedste løsning for håndtering af affaldet i dit boligområde. Driftslederen har sammen med afdelingsbestyrelsen sat økonomi af i afdelingens budget til den nye affaldsordning, så det er en del af den husleje, du som beboer betaler. Du skal derfor ikke foretage dig noget.
Forberedelser til UDVIDET SORTERING i din boligafdelinng
Jeres driftsledere er netop nu i gang med planlægningen. De første nye containere vil begynde at komme ud i afdelingerne i foråret 2022, og den nye sortering træder i kræft den 1. maj 2022.
For nogle afdelinger vil den nye ordning betyde, at der skal ske større tilpasninger i den nuværende affaldsløsning. I disse tilfælde vil I beboere blive præsenteret for forslag til ændringerne på et afdelingsmøde, så I sammen kan finde en god løsning.
Du kan læse mere om den nye affaldsordning på Roskilde Kommunes hjemmeside.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar