søndag den 10. januar 2016

Kan man få en parkeringstilladelse, hvis bilen er leaset?

Q-park har endelig opgivet sagen mod Hanne Lærke Sommer i Horsehøj 

SN.dk / Roskilde - Lejere forskelsbehandles på p-pladsen 
Udgivet. d 19. juli 2015 
I Horsehøj, som er en afdeling under Boligselskabet Sjælland, må nogle lejere parkere inde i bebyggelsen, mens andre lejere ikke må. Det kræver nemlig en parkeringstilladelse, som kun bliver givet til de beboere, som ejer den bil, de kører i.

Leaser man sin bil, eller har man delebil, får man ingen p-tilladelse. Det har Hanne Lærke Sommer heller ikke fået. Hun har fået stillet en bil til rådighed af sin datter, og selv om både hendes eget og datterens navn er på registreringsattesten, er også hun forvist til at parkere, hvor bilen ikke er under opsyn.

Det er en helt urimelig forskelsbehandling, mener hun. Hidtil har hun ikke haft held til at råbe afdelingsbestyrelsen op, og heller ikke fra boligselskabet er der hjælp at hente.

Læs hele artiklen her: SN.dk - Lejere forskelsbehandles på p-pladsen

-- Opdatering 8. januar 2016 --
Sagen omsider slut
Hanne Lærke Sommer fortæller: 8. januar 2016. 
Sagen jeg startede maj 2015, fordi jeg blev nægtet parkeringstilladelse til min bil, er omsider afsluttet.

Læserbreve og adskillige mails til afdelingsbestyrelsen i Horsehøj, Boligselskabet Sjælland og Q-park Jeg har haft to læserbreve og et åbent brev til boligselskabet, en artikel i Dagbladet, 30 mails til afdelingsbestyrelsen (der ignorerede 29 af dem), mail-korrespondance med direktøren for boligselskabet, kommunikationschefen og områdelederen, 10 opringninger til Q-park, der alle nægtede at gøre en skid.

Sagen afvist af Q-parks egen advokat 
Jeg er blevet hånligt og nedladende behandlet, derfor er jeg meget tilfreds med, at de seks parkeringsbøder Q-park har slæbt mig i retten med, er afvist af Q-parks egen advokat.

Altså havde jeg ret i, at afdelingsbestyrelsen i Horsehøj er nogle grove, uforskammede og inkompetente personer, der burde trække sig efter den afgørelse.

Jeg ved ikke, hvem der kommer til at betale de seks parkeringsbøder, men jeg ved, at det bliver ikke mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar